0

Kurski przegrał w sądzie! Będą musieli przepraszać dziennikarzy „Wyborczej”

Share
Iza Husselbank

TVP przegrała z “Wyborczą”! Telewizja Polska została zobowiązana do publikacji przeprosin oraz zapłacenia 10 tysięcy złotych na cel charytatywny.

“Gazeta Wyborcza” wygrała sąd z Telewizją Polską. Sprawa dotyczy artykułu z 2017 roku. TVP Info powtórzyło „pozbawione podstaw i nieprawdziwe zarzuty i sugestie” pod adresem dziennikarzy “Wyborczej”. Telewizji twierdziła, że dziennikarze mieli otrzymywać po 400 złotych za wypowiadanie “zdań wkładanych w ich usta”, jednak doniesienia te okazały się nieprawdziwe.

Sąd nakazał Telewizji Polskiej przyznać, że jej zarzuty pod adresem dziennikarzy “Gazety Wyborczej” były nieprawdziwe. Telewizja Kurskiego miała opublikować na stronie TVP Info przeprosiny i trzymać je na stronie przez dwa tygodnie. Jednak TVP nie spieszy się z wykonaniem wyroku. Termin na publikację minął 22 września.

Zarząd Telewizji Polskiej S.A. z siedzibą w Warszawie przeprasza Agorę S.A. – wydawcę dziennika prasowego pod nazwą “Gazeta Wyborcza” – za naruszenie jego dóbr osobistych w postaci dobrego imienia i renomy – cytuje treść przeprosin “Wyborcza”.

Dodatkowo tego sąd nakazał TVP zapłacić 10 tysięcy złotych na Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi.