5

Poważne kłopoty z sercem po ukłuciu! Lekarze przyznają istnienie kolejnych powikłań

Share

Ukłucia lekiem na całe zło – tak można by określić ukłuciową propagandę, która trwa serwowana jest na całym świecie. Okazuje się jednak, że wstrzykiwane preparaty wywołują kolejne problemy zdrowotne. Sprawa jest na tyle poważna, że poinformowali o niej eksperci z Europejskiej Agencji Leków.

Jak wynika z najnowszych raportów EMA preparaty Pfizer i Moderna mogą wywołać poważne problemy z sercem, a dokładniej zapalenia mięśnia sercowego. Na podstawie analizy 321 przypadków po szczepieniu szczepionki mRNA od BioNTech/Pfizer i Moderna EMA stwierdziła, że podanie preparatów tych firm mogły powodować bardzo rzadkie przypadki zapalenia serca.

Co ważne wspomniane skutki uboczne zauważono głównie u młodych mężczyzn. Pojawiały się one mniej więcej po 14 dniach od przyjęcia drugiej dawki. Wspomniano również, że pięć z odnotowanych przypadków było śmiertelne.

Zapalenie mięśnia sercowego i zapalenie osierdzia to stany zapalne serca, których objawami są duszność, kołatanie serca i ból w klatce piersiowej.

To nie koniec, Europejska Agencja Leków wskazała również inny skutek uboczny, który pojawia się po ukłuciu powyższymi preparatami. Chodzi o zespół Guillain-Barre. Choroba doprowadza do zapalenia nerwów i może powodować ból, drętwienie oraz osłbaienie mięśni, do tego stopnia, że utrudnia to poruszanie się.